Tuesday, June 06, 2006

Tamme føgla drømme, mens ville føgla flyg

Skal fortsatt ingenting jeg. Fortsatt sykemeldt, fortsatt høyt blodtrykk, fortsatt betennelse i hofta......Da ble det litt større enn jeg trodde til å begynne med. Har trappa ned på det meste, ikke tenkt vanskelige eller stressende tanker, likevel går det ikke så fort å bli frisk som jeg trodde. Nå må jeg bare gi den vanskelige beskjeden om at jeg fortsatt er sykemeldt, og ikke kan sensurere de siste 17 mappebidragene som er kommet inn på mitt undervisningsområde......og som ingen av de andre lærerne har dypere fagkunnskap i. Sånn er det med den saken.

Når jeg har gått her med god tid, har tanken om Kilimanjaro dukket opp igjen. Kanskje det bare blir en uoppnåelig drøm?Kanskje er det blodtrykket eller hofta som setter en stopper? Da jeg hørte D.D.E. på radioen forleden,spilte de sangen Tamme føgla drømme, ville føgla flyg...Det var faktisk en fin sang med bra tekst. Jeg tenkte at det må være bedre å være vill fugl selv om vi alltid må ha drømma. Skal forresten ta meg en tur til Stolt for å smake kilmanjarokaffen de har der. Da blir vel drømmene mer virkelig.
Har forresten fått mange hilsninger på telefon,mail og sms i forbindelse med at jeg er syk. Sånt er koselig. Sykebesøk har det også vært i fleng, her må jeg bare være flink til å sette grenser selv. Fikk også nettopp koselig brev med fine bilder og hilsninger fra "Tennfjordlimet". Hun er et unikum av en gledesspreder. Blir også lykkelig over å se at Christian og samboer har flyttet inn og kommet seg fint i orden i sin første selveide leilighet. Var buden dit på tacos på søndag. Og Hanne som endelig er ferdig med 5 eksamener. Verden går framover.
Treningen framover skal bestå av 2x30 min gange på flat mark hver dag. Har gjort ting litt feil, med turer på 1,5-2t i ulendt terreng 3 ganger i uka. Litt dilemma det der....blodtrykket krever trim, hofta krever ro.
Men dogseguttan synes det er supert med mange turer, så da så.
God ettermiddag sola

2 Comments:

Blogger Ingunn said...

Æ trur ville fugla drømme og æ :-).
Det e viktig å ha drømma, veldig viktig. Uansett grad av realisme. Og denne drømmen er jo ikke urealistisk Berit!
Du e no flink te å træn da, men skjønne at du har det tøft no.
Tenke på dæ.
Klem fra Ingunn

5:00 AM  
Blogger Berit said...

Takk Ingunn. Man kan jo drømm om å flyg, du har aldeles rett i det. Huske itj om det var du eller Betty som sa at en stor del av en slik tur er drømmene og planlegginga. Ja, det er vel det, men jeg tror trangen og lysten til å dra dit blir endra større no når begrensningene er der. Hvis formen er på plass, er jeg iallfall med mine kolleger på sommeravslutning i byen i kveld. Og hvem vet, kanskje dukker vi opp på Bettykonsert.
Ha ei fin helg Ingunn

7:56 AM  

Post a Comment

<< Home