Wednesday, April 12, 2006

Påskesol

Da var andre påsketur unnagjort, stor overgang å være hjemme alene med dogsn. Helge dro direkte på jobb (senvakt) og Hanne har stressvakt på ICA til kl 20 i kveld. Hun reiser på påsketur til Oppdal med venner og kjærest i kveld, så her går det unna. Det er henne vel unt, for hun har jobbet med studiene hver helg og kveld i tillegg til dagene. Psykologi og fysikk, litt av en blanding. Hadde det supert på Storlien, skiturer i både sol og vind, forfriskende hvitvin på terrassen etterpå, indrefilet og harry rødvin på kvelden. Ett minus....vonde rygger etter uvante senger. Uansett, kjempekoselig å bli bedt med hyttetur, vi har det alltid så fint sammen. I morra får vi besøk av Christian, samboer og mora hennes fra Nøtterøy. Det glær æ mæ veldig til. Vi er så heldige med å ha ei supersnill, åpen og koselig "svigerdatter", og jammen er ikke foreldrene hennes likedan. Vi fikk umiddelbar god kontakt etter første møtet (2-3år siden), og er så enig i det mora hennes sa: Det sa bare pang! Det er så trivelig at hun/de prioriterer litt av trondheimstida si med å ville hit til oss også. Vi har mye samme tanker og meninger, i tillegg til at vi også har et faglig fellesskap ettersom de begge jobber i videregående/høgskole. Dessuten har de en spennende bakgrunn med at de har bodd og jobbet i Nicaragua i 3år på 80-tallet. De reiser ofte dit, både i jobb- og feriesammenheng, og neste gang er det snakk om at vi/jeg skal være med dit. Men nå er vi her, det er sol og det er påske! Kos deg Berit, et glass rødvin kanskje?

1 Comments:

Blogger Ingunn said...

kos dæ med rødvinen du din påskekylling, forresten, du er vel rødbrun nå tenker jeg :-).

Når jeg er ute av szykehussenga skal du love meg at vi tar en rødvinkveld ja, berta?! Hele forbaska bruddhistorien kan vi lage komifilm av. Paul foreslo jeg skulle skaffe meg okse istedet for hund...vet ikke hvordan jeg skal tolke den.

Kjekk lege her nå som sa at han TROR det blir operasjon ikveld. Har fasta siden midnatt, blir jo litt susa av det og..

Nettet fikk jeg kobla meg på via åpent ntnu-nett...

Fortsatt: nyt påska!

5:47 AM  

Post a Comment

<< Home