Sunday, April 09, 2006

Himmel og hav

Back in town, etter å ha vært ut mot havet et par dager. Hytta på Skarsøya er egentlig et paradis på jord, men litt lite å finne på der i påsken. Men vakkert, javisst.....nydelig sol og blikkstille sjø, Tustnafjellan kritthvit i bakgrunnen... og et glass rødvin på terassen (som dessverre ikke holder seg temperert lenge) Godt er det lell, og så fantastiskt avslappende og befriende i denne settingen. På kaffe/ølbesøk hos et vennepar lenger nedi skrenten her, koselig det også. Vi har faktisk begynt å tenke på å planlegge fjelltur til Kilimanjaro sammen med dem og et vennepar til. Må vel sjekke helsa først, vet ikke om blodtrykket mitt tåler 5000 moh. Åsså de to ryggan våre da...men det er utrolig hva man klarer med trening og sherpa til å bære. Tenk å komme så nære himmelen.....ja, da tenker jeg i fysisk forstand da. Er ikke særlig himmelsk av meg ellers, men den tanken kan jeg ta senere. Huset er fortsatt kaos, så vi flykter videre til Storlien i morra. Da er det hyttebesøk hos et vennepar med skitur, kvikklunsj og appelsin. Åsså litt rødvin da, som jeg har ringt og bestilt på Konsum. Hehe, skikkelig harryhandel. Ingunn, rødvinskveld blir det vettu. Kyllingklem herfra

4 Comments:

Blogger Betty Boom said...

Kjempebra at du er i gang.
Jeg skal følge deg og, det er et privilegium. På STOLT selger de kaffe fra Kilimanjaro. Dere kan jo starte der, så må du kjøpe inn vin fra området slik at alt er prøvd ut kan du si. Jeg har leserinnlegg i avisen i dag, NRK ringte nettop og det blir intervju der. Radio kl 16 Påskeklem, Betty

1:44 AM  
Blogger Ingunn said...

Så flott at du/dere har så høytflyvende spreke planer! Planlegginga er nok halve moroa
:-).
Aktiv påske hører jeg, ikke slit dere helt ut da - jeg skal sitte her med gipset arm og nippe til et glass rødvin og tenke på dere!
Husk solfaktor, og det er ingen skam å snu...grav dere ned i tide...lytt til de erfarne folka, styr etter månen...eller koss det va..

Klem fra Ingunn

11:45 PM  
Blogger Betty Boom said...

Gutta som har gått Mount Everest har sagt at drømmen om det var bedre....

B.

9:53 AM  
Blogger Berit said...

Takk for gode tips. Dere skal se vi planlegger alt klart i et helt år og har det kjempemoro underveis. Også sier vi plutselig: Surprise!!! Vi avlyser hele turen. Da har vi hatt mye billig moro ja. Skal tenke den tanken litt lenger...

8:45 AM  

Post a Comment

<< Home