Saturday, April 22, 2006

Grå hår

Ja, hva er det egentlig med grå hår? Hvorfor er vi så opptatt av disse? Spesielt når vi har passert 40....Vi er invitert på fest i kveld med blåtur, oppmøte på Skysstasjon kl 18.00. Og hva tenker jeg på da? Jeg må se å få gjort noe med gråhåra og så må Helge klippe håret, også det temmelig grått etterhvert. Ei venninne av meg farget nettopp håret i 3 gråtoner, kjempelekkert. Men jeg? Jeg må ha det mørkebrunt som det alltid har væt. Så her sitter jeg da, innklint med Schwarzkopf nr 80, og tror jeg blir yngre etterpå, hehe. Helges hår tar jeg meg også av. Jeg er ikke utdannet frisør som du, Betty, men han og sønn vil ikke ha annen "frisør" enn meg. Så da blir det ei lita hyggestund på badet i ettermiddag. Helge med den store komiske frisørkragen, og jeg med mitt amatørutstyr. Dette er egentlig kjempekoselig når vi planlegger godt og ikke har det travelt. Vi pludrer og sludrer om alt og ingenting, gjerne med et glass vin til. Åsså betalingen da, den er i form av naturalia. Så så, ikke misforstå no, det var nok noen som tenkte sitt her ja.....Nei, naturalia er ekstra oppmerksomhet (jeg får litt ellers og da), vinservering, kaffe på senga, pute bak ryggen, no godt i en pose, masse omtanke.
Ellers har jeg fått vasket vinduer ute i dag, mens Helge har ordnet med plenvirke. Det er så deilig når sola skinner....
Nå er virketiden for hårfargen ute, så da er det bare å sette i gang med skylling og dolling til i kveld. Og da får jeg håpe det blir en vellykket seanse, med og uten grå hår

3 Comments:

Blogger Betty Boom said...

Fortell meg hemmeligheten

Betty

11:33 AM  
Blogger Betty Boom said...

Takk

Ligner litt på Røros varianten. men rødvinselementet var fraværende der da.

Ha det fint

Betty

12:54 PM  
Blogger Ingunn said...

Takk for boktips - blir en tur på biblioteket i morra. I dag blir det bare rødvin - så får jeg se om jeg holder til Skavland....

7:56 AM  

Post a Comment

<< Home