Monday, April 17, 2006

Berre ein hund

"Han Hall var ikkje anna han stakar, han var berre ein hund. Men um han no og berre var ein hund, so var han daa kor som, er ein framifraa hund; han var framifraa baade stor og klok, og livde dertil sitt hundeliv so framifraa utbytt av lagnaden millom lukka og ulukka, at livssoga hans, vissa for meg, eig fullt so vel krav paa aa minnast som mangt eit mannsliv. "
Per Sivle får fokus fra meg i dag. Det er så trist......Hundenes "søskenbarn"Cargo, en 7 år gammel yorkshireterrier, nært familiemedlem, nabo, kosegutt ble overkjørt av bil og drept sent i går kveld. Han har vokst opp sammen med oss, og var som en lillebror for oss alle.
Alle i familien har vært her i dag, sørget, snakket, kost og fått trøst, også av våre to yorkier, som intetanende logret i vei hver gang noen av dem kom. Først kom far og datter, nei ingen Cargo, så kom mor fra Oppdal, logrelogre, men nei. Siste sjanse da sønn 18 år kom i egen bil.....Da sprang begge mot ham uten at yndlingsvennen var med. Deilig sol gjorde at vi tilbragte hele dagen ute hvor alle fikk middag etterhvert som de kom. Verst er det nok for datter Lene på 15, som levde og åndet for tassen. Ja, man vet aldri om morgendagen, og det blir nok til at vi passer ekstra godt på vår minste villbasse på 10mnd.

3 Comments:

Blogger Ingunn said...

Ja Per Sivle skriv godt om dette.
Trasig når det skjer på en sånn unødvendig måte. De er sårbare disse små. Trist å høre. Tino fikk en ekstra kos her nå.
Ingunn

11:53 PM  
Blogger Berit said...

Takk, Ingunn. Det er få som skjønner dette med hvor mye hunder betyr for oss, men du har jo dine to hjerteknusere som betyr mer for deg enn du aner. Denne bloggen ble litt rar, for jeg var litt oppskjørtet da jeg skrev den. Jeg skrev så fort og intenst at jeg bommet på en knapp, og vips så var den publisert før jeg var ferdig å skrive.

2:38 PM  
Blogger Berit said...

Det skjer no rart med klokkeslettet når jeg skriver blogg. Denne skriver jeg kl 21.43 (klokka på datamaskinen viser det) Likevel kommer annet klokkeslett opp under bloggen. Noen som vet hvorfor, og evt hvordan jeg endrer dette? Og så får jeg ikke til å skrive flere posts, dette bildet/linken er borte....

12:47 PM  

Post a Comment

<< Home