Wednesday, May 24, 2006

Hva nå?

Så gikk det som det måtte gå. 100% sykemelding og helt på felgen. Skyhøyt blodtrykk, selv med 2 sorter medisin, i tillegg betennelse i hofte og setemuskel. Så nå sitter/ligger jeg her foran PC`n og skal ingenting. Det er en merkelig følelse, men selvfølgelig et resultat av at jeg har drevet rovdrift på meg selv siden slutten av januar. Tenk det - jeg skal faktisk ingenting (utenom å reise på hytta i helga bare vi to). Det begynte vel med at Helge reiste til Røros 1mnd, og da var jeg både kvinne og mann i huset med all husvask, snømåking, maling og tapetsering av 2 rom. Så begynte kjøkkenplanlegging med tegninger utkast 1, 2, 3 og 4 hos to forhandlere. Brukte alle fridager jeg hadde til å renne rundt og gjøre valg: Type tre, farge, fres i frontene, håndtak, benkeplate, vifte, vask, kran, kjøle/fryseskap, komfyr, platetopp, micro, oppvaskmaskin, kaffemaskin, demping i skuffer og skap, golv, tapet, maling, flis, gardiner, belysning.......kaos og rot når gammelkjøkkenet var tatt bort. Sørger også for å handle til funksjonshemmet mamma på 81 år, sørge for bror med Downs syndrom som jeg er hjelpeverge for. Både Helge og jeg var med sønn og samboer på ca 20 husvisninger i mars, ble endelig kjøp, takk og pris for det! Påska med 3 påsketurer....bedt i selskap 3 helger på rad etter påske. Dressurkurs med Santos 10 mnd, 6 torsdager. Kasserer i arbeiderpartiets lokallag, plenty styremøter før 1.mai. Jobb.... i løpet av mars og april; sensurerte 40 mappebidrag (hjemmeeksamen)til 1.klasse og 40 eksamener til 2,klasse i tillegg til undervisning og testing av hørsel på 40 barn. (jobber 50%, 50% ufør pga høyt blodtrykk). Videre mai: passet en ekstra hund i 2 uker i tillegg til våre 2, denne ble syk og kastet opp og dreit overalt ei hel uke! Handla og planta blomster på pappas og besteforeldres gravsteder. Sørga for at bror (Downs )ordna med kaffeselskap, bakte og inviterte gjester 17.mai. Hatt med oss folk på hytta hver gang i mai. Alt dette er jo kjempehyggelige ting hver for seg, men nå sa det altså stopp. Jeg skulle også ha vært på en kongress i Stavanger fra søndag til onsdag neste uke........Dette ble altså dagens pes, og nå har jeg skrekkelig god tid.
God kveld til dere alle, enten dere skal eller ikke skal noe som helst

1 Comments:

Blogger Ingunn said...

Ja, super-Berit, ;-). Nok er nok. Trasig at du ikke får orden på blodtrykket - ikke å spøke med, og forstår at det er vanskelig å skulle ta det helt med ro (been there, done that - , ehm...does that).
Kanskje verden rundt deg har godt av å oppleve at de blir litt opprådde nå?

3:34 AM  

Post a Comment

<< Home